ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

پنج سوال مهم در مورد باتری های لیتیومی 5-4

هنگام اتصال برق باتری را خارج کنم؟

این سوالی است که کاربران زیادی آن را می‌پرسند و پاسخ آن هم می‌تواند منفی یا مثبت باشد. واقعیت این است که خارج کردن باتری زمانی که دستگاه به برق متصل است تاثیری در عمر آن ندارد اما اتصال آن به دستگاه می‌تواند اثرات دیگری داشته باشد پس باید به شرایط توجه کرد. باتری‌های مدرن لیتیومی توانایی تشخیص میزان شارژ را دارند و زمانی که بطور کامل شارژ می‌شوند جریان الکتریکی را بطور مستقیم به دستگاه هدایت می‌کنند.

مهمترین دشمن باتری‌های لیتیومی حرارت است. زمانی که دستگاه با حداکثر توان کار می‌کند حرارت بیشتری تولید خواهد کرد و این موضوع روی دوام باتری تاثیر منفی خواهد داشت. در نتیجه برای لپ‌تاپ‌هایی که گرما تولید می‌کنند یا به دلیل فعالیت سنگین، حرارت قسمت‌های مختلف مثل پردازنده و هارد می‌تواند به باتری منتقل شود توصیه می‌کنیم باتری را از دستگاه خارج کنید.  اجرای بازی‌ و محاسبات پیچیده از مواردی است که باعث افزایش حرارت می‌شود و بطور تجربی می‌توان گفت دمای بالای ۵۰ درجه در کاهش عمر باتری موثر است. برای لپ‌تاپ‌هایی که در دمای نرمال فعالیت می‌کنند و گرمای آنها زیاد نیست توصیه می شود باتری در لپ‌تاپ باقی بماند.

به این نکته توجه داشته باشید که خروج باتری یا اتصال ان به دستگاه تاثیری در عمر آن ندارد فقط زمانی که باتری را از دستگاه جدا می‌کنید مراقب باشید که قطع ناگهانی آداپتور حین فعالیت دستگاه می‌تواند به هارد دیسک و اجزای دیگر لطمه وارد کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد