ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

Anchor Text چیست؟

Anchor Text متن قابل مشاهده و قابل کلیک شدن در ساختار لینک‌ها می‌باشد این متن در مرورگرهای مدرن اغلب به با رنگ آبی و خط زیرین نمایش داده می‌شود.

نمونه کد:

 <a href=”http://www.example.com”>Example Link</a>

در اینجا کلمه Example Link دقیقاً نقش آنکرتکست را بازی می‌کند.

یا بعنوان مثالی عبارت تبادل را در نظر بگیرید.

در اینجا کلمه “تبادل” آنکرتکست برای لینکی است که به صفحه اصلی تبادل و تبلیغات اشاره می‌کند.

Anchor Text یکی از مهم‌ترین مسائل در لینک بیلدینگ است و نداشتن اطلاعات کافی در مورد روش‌های انتخاب آنکرتکست‌های مناسب ممکن است سایت شما را نابود کند


مطلب هفته آینده 


اچ تی ام ال را قورت دهیم(1)

10 دستور پرکاربرد لینوکس-10

Locate



اگر چهfindدستور کامل و دقیقی است، اما از آنجا که موارد را در همان لحظه جستجو می کند، سرعت پاسخ به آن بسته به تعداد فایل ها و پوشه هایی که کاوش می کند متغیر و به طور معمول پایین است.برخی اوقات نیازمند دریافت پاسخ بصورت بسیار سریع هستیم.در این مواقع ،دستورlocate چاره کار است.locate برنامه جستجویی است که بدنبال فایل ها در پایگاه داده خود که با updatedb (که بعدا بطور کامل تشریح می شود )  ایجاد و بروز رسانی می شود و طبیعتا سرعت پاسخ آن نسبت به Findبیش تر است.در مثال زیر به دنبال فایل crontabبودیم و دستور locateپوشه های مختلف را برای فایلی با این الگوی نام جستجو کرده و به سرعت مسیر کامل پوشه هایی را که همچنین فایلی در آن قرار دارد،برمی گرداند:

$ locate crontab

جواب بی جواب خودتون اجرا بگیرید ببینید چی میشه.....!!!



10 دستور پرکابرد لینوکس-9        WHEREIS   


10 دستور لینوکس به پایان رسید و امیدوارم براتون مفید بوده باشه ما رو از انتقاداتتون     و پیشنهاداتتون با خبر کنین تا ما هر روز بهتر از دیروز برای شما مطلب بنویسیم.

call to action چیست؟

 

دکمه فراخوان یا کال تو اکشن (Call-to-Action) به قسمتی از بنر تبلیغاتی گفته می شود که از کاربر عملی را درخواست میکند و البته کل هدف از طراحی بنر این است که کاربر عمل مورد نظر ما را (کلیک کردن) انجام دهد.

حال این تعریف را از بنر تبلیغاتی به تمامی جنبه های تبلیغاتی که نیاز به اقدام از طرف کاربر را دارد تعمیم دهید، بعنوان مثال لینک عضویت در خبرنامه ها، لینک خرید یک محصول، هدایت کاربر به یک صفحه خاص از سایت و

در انتخاب کال تو اکشن مناسب باید به چند مورد توجه کنید:

۱. متن کال تو اکشن

متنی که برای دکمه فراخوان انتخاب میکنید باید تا حد امکان کوتاه و گیرا باشد تا در نگاه اول تمرکز کاربر را به خودش جلب کند.

۲. استایل مناسب

در صورتی که میخواهید دکمه فراخوان شما کارایی لازم را داشته باشد باید طرح و رنگ جذاب و مناسبی داشته باشد به طوری که از سایر اجزای صفحه متمایز به نظر برسد.

۳. مکان استفاده از کال تو اکشن

دکمه فراخوان را باید در جایی استفاده کنید که کاربر به آن نیاز دارد به عنوان مثال در ابتدای یک صفحه بدون هیچ توضیح خاصی نمیتوان انتظار بازدهی مناسبی از دکمه فراخوان را داشت. سعی کنید دکمه فراخوان را در قسمتی مهم از متن خود قرار دهید قسمتی که مطمئن هستید کاربران آن را می خوانند.

10 دستور پرکاربرد لینوکس-9

Whereis



از whereis  می توان برای پی بردن به مسیر کامل یک دستور استفاده کرد. به عنوان مثال، می خواهیم بدانیم مسیر کامل دستور Is کجاست:

[ali@local host~]$ whereis Is

Is: /bin/Is    /usr/bin/Is    /usr/share/man/man1/Is.1.gz

/usr/share/man/man1p/Is.1p.gz

Whereis مسیرهای پیش فرض برای فایل های اجرایی را که از قبل تعیین شده اند برای دستور مورد نظر شما جستجو می کند اما در صورتی که دستور مورد جستجو در مسیر های پیش فرض قرار نداشت می توان به کمک استفاده از سوئیچ B و مسیری که به عنوان آرگومان به آن داده می شود،دستور را در مسیر مورد نظر جست وجو کرد:

Whereis  -u  -B  /tmp   -f Ismk

Ismk: /tmp/Ismk


می توان برای جستجوی بهتر ودقیق تر از سوئیچ های b و m استفاده کرد که این دو تا زیر دستور رو تو آموزش لینوکس پیشرفته مون حتما بررسی می کنیم.




10 دستور پرکاربرد لینوکس-8       Whatis


10 دستور پرکاربرد لینوکس-8

Whatis



Whatis در یک خط در مورد دستوری که بعنوان ارگومان به آن داده می شود، توضیح می دهد:

$whatis  Is

Is            (1) –list directory content

 

$whatis   ifconfig

Ifconfig (8)     -configure a network interface