ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

پر سرعت تر کردن کروم



نسخه آندروید کروم به شما اجازه می دهد تا سرعتش را به صورت بالقوه افزایش دهید. کافی است در نوار جستجو عبارت Chorme://flags را وارد کنید.با این کار صفحه جدیدی باز می شود که در این محل عبارت fps را جست و جو کنیدتا FPS counter را بیابید و آن را فعال کنید .با این کار می توانید سرعت خود را در هر وب سایت مشاهده کنید.عبارت max-tile را در نوار جست وجو کنید و رقم روبه رو آنرا به 256 تغییر دهید و مرورگر را دوباره راه اندازی کنید.

آیا با داشتن IP می توان هک کرد؟

در یک کلمه خیر. بیشتر کاربران امروزه از آی پی های دینامیک استفاده می کنند که در هر بار اتصال مسیریاب به سرور ISP  تغییر می کند.در مورد آنهایی که از آیپی ثابت استفاده می کنند هم اصلا" کار ساده ای نیست. در این حالت هم یک هکر حملاتش به DOS (به انکار سرویس) محدود می شود به این ترتیب با افزایش درخواست های ارائه شده به مسیریاب پهنای باند شبکه پر شده و می تواند موجب کاهش سرعت سرویس اینترنتی شما شود.در بیشتر مسیریاب ها به طور پیش فرض مدیریت از راه دور در وضعیت خاموش است تا از بروز چنین حملاتی جلوگیری شود.

قانون مور چیست و تا کی معتبر است؟

قانون مور

قانون مور از خیلی جهات بنیادی ترین قوانین دنیای پردازنده های کامپیوتری است قانونی که حتی خود مور هم باورش نمی شد تا به حال همچنان برقرار باشد.این قانون حدود چهار دهه پیش درست شش سال پس از به وجود آمدن اولین تراشه های الکترونیکی توسط گوردون مور یکی  از بنیان گذاران اینتل مطرح شد. مور در آن سال ها مقاله ای نوشت و در آن روند توسعه تکنولوژی نیمه هادی ها از اوایل دهه 50 میلادی را مورد بررسی قرار دارد . سپس پیش بینی کرد که هر سال تعداد ترانزیستور ها در اینچ مربع تقریبا" دو برابر می شود .این بمعنی این است که اندازه آنها نصف می شوددر حالی که توانشان در همان اندازه دو برابر می گردد.پس از مدتی او نظریه خود را به هر دو سال یکبار تغییر داد.در آن سال ها باور عمومی این بود که این سرعت تکنولوژی فقط یک دهه ادامه خواهد داشت و پس از آن این قانون نقض خواهد شد.اما برخلاف انتظار تا همین امروز صحت داشت ولی سرعت آن کم شده بود یعنی بطوری که از سال 2013هر سه سال یکبار اندازه تراشه ها نصف می شود. بر اساس آخرین پیش بینی تا سال 2020 با رسیدن به محدودیت های فیزیکی در بحث تراشه ها این قانون نیز به پایان خود نزدیک می شود. تا کنون کسی نمی داند که آینده تراشه ها چه می شود.

RESTARTبعد از حذف یا نصب نرم افزار برای چیست؟

وقتی نرم افزاری را پاک می کنید ویندوز ناچار است تمام تغییرات رجیستری یا فایل های سیستمی در حال اجرای نرم افزار فوق را پاک کند. این مورد در مورد نصب وتغییراتی که احتمالا" در رجیستری یا فایل های سیستمی رخ می دهدنیز صادق است.

زمانی که سیستم دوباره روشن یا اصطلاحا" راه اندازی می شود درخواست نرم افزارهایی که قبل از خاموش شدن سیستم نیاز به انتقال یا حذف داشته اند را بررسی و هنگام بارگذاری مجدد ویندوز اجرا می کند.

خطای msvcp110 چیست؟

اگر به تازگی ویندوز را نصب کرده اید احتمالا" این خطا را دریافت می کنید که می خواهید یک بازی کامپیوتری جدید یا نرم افزار های گرافیکی را اجرا کنید برای حل این مشکل کافی است نرم افزار microsoft visual c++ redistributable را دانلود ونصب کنید که حتما" توجه کنید نسخه 32 و یا 64 بیت آن متناسب با ویندوزتان باشد.

خوشحال بخوابید و خوشحال بیدار شوید2-1

اگر معمولاً وقتی صبح ها از خواب بیدار می شوید استرس دارید و سرحال نیستید و نگرانی روز قبل یا روزی که پیش رو دارید رهایتان نمی کند، در اینجا به چند روش اشاره می کنیم که می توانید از آنها کمک بگیرید و صبح های شادتری را تجربه کنید. با آنکه مثبت اندیشی یکی از کلیدهای احساس خوشبختی است، ولی تغییراتی هم هست که باعث می شوند صبح ها احساس بهتری داشته باشید. در زیر چند روش امتحان شده را برای شاد بیدار شدن از خواب شرح داده ایم:


۱. نگرانی هایتان را کنار بگذارید.

افرادی که فکر و خیال زیادی دارند، باید هر شب افکار منفی و نگرانی ها را کنار بگذارند تا بتوانند خواب بهتری داشته باشند و صبح ها سرحال از خواب بیدار شوند. یکی از بهترین راه ها برای آنکه نگرانی ها را از خود دور کنیم این است که لیستی از آنها تهیه کنیم. وقتی نگرانی های خود را می نویسیم و آنها را می خوانیم، باعث می شود که استرس کمتری داشته باشیم. اگر فردا کارهای مهمتری دارید که باید به انجام برسانید، پیشنهاد می کنیم که برای آنها هم لیستی تهیه کنید. بدین ترتیب راحت می خوابید و می دانید که چیزی را فراموش نکرده اید و صبح با نشاط بیشتری از خواب بیدار می شوید.


۲. به خودتان برسید.

احتمالاً زیاد کار می کنید و روزهایتان را با شتاب زیادی سپری می کنید، بنابراین مهم است که هر روز زمانی را به استراحت اختصاص دهید و در میان تمام مشغله هایتان زمانی را برای خودتان بگذارید. اینکه شب ها به خودتان برسید، باعث می شود که صبح روز بعد سرحال و بانشاط به نظر برسید. شب ها دوش بگیرید و از ماسک صورت یا پوست استفاده کنید تا شب راحت بخوابید و زودتر به خواب بروید و روز بعد انرژی بیشتری داشته باشید.


۳. کتاب خوبی بخوانید.

لپتاپ و تلویزیون را خاموش کنید و تلفن همراه خود را در حالت بیصدا بگذارید و کتاب خوبی بخوانید. کتاب خواندن هنگام خواب روش بسیار خوبی برای ریلکس شدن و رها شدن از نگرانی ها است. همچنین باعث می شود که خلاقیت شما افزایش یابد. نیم ساعت کتاب خواندن قبل از خواب باعث می شود که صبح با ایده های عالی برای روز پیش رو بیدار شوید. پس رمان جالب و محبوب تان را بردارید و هر روز قبل از خواب کمی از آن را بخوانید.


۴. خواب کافی داشته باشید.

یکی از مهمترین چیزهایی که باید همیشه به یاد داشته باشید این است که خواب کافی همیشه باعث می شود صبح ها راحت تر بیدار شوید. تجربه های شخصی افراد نشان می دهد که کمبود خواب باعث می شود استرس داشته باشید و سرحال و پرانرژی نباشید. وقتی خواب کافی داشته باشید، بدنتان خیلی بهتر می تواند با استرس مقابله کند و در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت. پس هر شب ۷ تا ۸ ساعت خواب را داشته باشید.

qr-code چیست؟

رمزینه های پاسخ سریع یا همان QR CODEها از جمله بارکد هایی هستند که امروزه استفاده از آنها توسط کاربران تلفن های همراه و دستگاه های هوشمند رواج یافته است.

ایده ساخت و اجرای رمزینه ها پاسخ سریع برای نخستین بار در سال 1994 میلادی توسط شرکت Denso Wave از شرکت های زیر مجموعه تویوتا ژاپن ابداع وبه منظور ردیابی قطعات در صنایع تولید خودرو مورد استفاده قرار گرفت.

رمزینه پاسخ سریع QR Code مخفف عبارت Quick Response Barcode یک رمزینه دوبعدی با ساختار ماتریسی بوده که به منظور رمزگشایی آسان وسریع محتوای آن طراحی شده است.این رمزینه ها متشکل از چهار گوش های مشکی کوچک روی زمینه سفید رنگ هستند که بر اساس الگوی استاندارد ISO/IEC 18004:2006 ایجاد می شود و اطلاعات نهفته آنها می تواند یک متن نشانی وب اطلاعات تماس با فرمت کارت ویزیت شماره تلفن قیمت ومشخصات کالا پیام کوتاه و بسیاری از اطلاعات دیگر باشد.رمزینه های پاسخ سریع در 40 نسخه مختلف وجود دارد که نسخه 1 از حداقل 21در21 واحد و نسخه 40 از 177 در 177 واحد تشکیل شده است.

این رمزینه ها بخوبی از زبان های مختلف از جمله فارسی پشتیبانی می کنند و شما می توانید به راحتی محتوای متنی و دیگر اطلاعات مورد نظر خود را در آنها قرار دهید.


لینک های مرتبط:


نرم افزار بارکد خوان