ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

چگونه هکر شویم؟1-2

۱     زبان انگلیسی: یادگیری مفاهیم، تکنیک ها، اخبار و اکسپلویت های جدید بدون تسلط کامل بر زبان انگلیسی غیر ممکن است. در صورتی که شما به زبان انگلیسی مسلط نباشید از منابعی مثل چت روم های تخصصی هک، گروه های زیر زمینی و انجمن های قوی امنیت اطلاعات و پایگاه داده های اکسپلویت ها و نقات ضعف جدید کشف شده دسترسی نخواهید داشت و همیشه محکوم به استفاده از مقالات با ترجمه ضعیف یا ناقص، آموزش های قدیمی یا از رده خارج و امثال آن خواهید بود. پس تسلط بر زبان انگلیسی یک اختیار نیست، یک اجبار است.

در ضمن تسلط به یک زبان دوم میتواند شما را در موقعیت بهتری قرار دهد. بهترین زبان هایی که برای یک هکر میتواند کاربرد داشته باشد به این ترتیب است:

۱)روسی  ۲) چینی ۳) کره ای ۴)آلمانی ۵)فرانسوی ۶)ایتالیایی ۷)ترکی استانبولی ۸)هندی

۲      بی نهایت صبر و حوصله: یادگیری مفاهیم امنیت داده به زمان زیادی نیاز دارد که این زمان با توجه به دانش قبلی و استعداد شما میتواند از چند ماه تا چند سال به طول انجامد. در صورتی که شما دارای تحصیلات دانشگاهی در ضمینه علوم کامپیوتر یا فناوری اطلاعات هستید اصولاً یک سال برای تسلط بر مفاهیم امنیت داده، مفاهیم شبکه، لینوکس و برنامه نویسی سیستمی و شبکه نیاز دارید و سپس میتوانید وارد مباحث عملی هک شوید.

۳      دانش تخصصی: در صورتی که شما به مفاهیم پایه امنیت اطلاعات که در بالا به آن ها اشاره کردم تسلط ندارید هیچوقت یک هکر نخواهید شد. شاید شما بتوانید با استفاده از مقالات آموزش قدم به قدم رمز شبکه بیسیم را بدست آورید یا شبکه ای را با جاسوس افزارتان آلوده کنید اما هرگز یک هکر واقعی نخواهید بود.

۴      کنجکاوی: کنجکاوی موتور محرکه تمام کسانی بوده که توانسته اند لقب هکر را یدک بکشند. همیشه پرتکل های جدید، تکنولوژی های نوین و ابزار های امن تر تولید خواهند شد و کنجکاوی و حس مبارزه طلبی تنها نیروییست که شما را به زورآزمایی با مشکلات جدید فرا میخواند و شما را بروز نگه میدارد.

۵     خلاقیت: برای انجام هر کاری مشکلی وجود خواهد داشت و این خلاقیت است که به شما اجازه میدهد که شما راه حلی که دیگر در یک هفته به آن رسیده اند را در یک روز به دست آورید، از کار خود راضی باشد و از آن لذت برید. جایی که منطق بی پاسخ میماند خلاقیت تنها فرشته نجات است.

۶      فداکاری: برای اینکه بتوانید پله های ترقی را طی کنید باید واقعآً از خود گذشتگی نشان دهید. یادگیری هک و اصول امنیتی زمانبر، طاقت فرسا و نیازمند زمانبندی و منابع دقیق است. شما باید حداقل چند روز از هفته را به  یادگیری، مطالعه و تمرین اختصاص دهید. وجود فاصله زمانی باعث کند شدن یادگیری و اتلاف وقت شما میشود و شما را دلسرد می کند. همینطور گاهی مجبور خواهید بود که مطالبی را چند بار مطالعه کنید و از مفاهیم آن آگاه شوید و هرچقر که سطح علمی شما بالا تر میرود با مطالب پیچیده تر روبرو خواهید شد و هیچ وقت آموزش به اتمام نخواهد رسید.

در صورتی که پیش نیازهایی که در این مقاله به آن اشاره میکنم را ندارید بدون اینکه از خود مایوس شوید از یاد گیری هک کنار بکشید و وقت با ارزش خود را تلف نکنید. نه هک یک سرگرمی جالب و سرگرم کننده است و نه هکر همان آدم جذابیست که در فیلم های هالیوود دیده اید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد