ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر
ORANGEPRO

ORANGEPRO

وبلاگی در مورد دنیای کامپیوتر

گوگل جستجوهای صوتی شما را ذخیره می کند؛ با این روش آنها را حذف کنید

گوگل تمامی جستجوها و فرمان های صوتی شما را روی سرورهای خود ذخیره می کند. احتمالا این موضوع را از قبل می دانستید، یا اگر نمی دانستید هم حداقل به آن مشکوک بوده اید. در هر صورت شرط می بندیم که پی بردن به این موضوع نتوانسته خیلی غافلگیرتان کند.

رو به رو شدن با فهرست طویل و دراز فرمان های صوتی که تا حالا به گوگل داده اید می تواند کار ترسناکی باشد. حتی اگر خیلی هم از فرمان های صوتی استفاده نکنید، حداقل چندین مورد از آن ها را با دستگاه اندرویدی خود امتحان کرده اید که حالا همه آن ها از ابتدا تا انتها در سرورهای گوگل پیش رویتان هستند.

از طرف دیگر با عرضه گوگل هوم، اسپیکر هوشمند گوگل برای خانه ها، تعداد افرادی که از دستیار هوشمند این کمپانی برای ارائه دستورات خود به دستگاه ها استفاده می کنند روز به روز بیشتر می شود و تمامی این فرمان ها و جستجوها نیز در سرورهای گوگل نگهداری خواهند شد.

این موضوع نباید شما را بترساند، چرا که هدف گوگل از گردآوری این اطلاعات ارتقای محصولاتش از نظر نرم افزاریست، و راه اندازی صفحه Voice & Audio Activity فقط تلاشی است که بتواند با مشتریان خود شفاف تر باشد.

وقتی که وارد حساب کاربری گوگل خود می شوید، صفحه ای بارگذاری می شود که در آن قادر به مشاهده فهرست کامل فرمان های صوتی خود هستید که خوشبختانه امکان پاک کردن آن ها نیز برایتان مهیا شده.

پاک کردن این صداها اگر چه به سادگی گفتن «اوکی گوگل، تاریخچه جستجوهای صوتی من را پاک کن» نیست، اما وقت زیادی هم از شما نمی گیرد. برای این کار کافیست به صفحه Voice & Audio Activity گوگل مراجعه کرده و وارد حساب کاربری تان شوید.

سپس روی آیکن سه نقطه عمودی اشاره و روی گزینه Delete activity by کلیک کنید. حالا از اینجا می توانید تمامی جستجوهای صوتی خود در گوگل را پاک کرده تا شب بدون تشویش و با خیالی آسوده بخوابید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد